A főiskolások játék-szokásai nyomában
2003-07-17 00:27:48
Elérhető a PEW Internet Project főiskolások játék szokásairól szóló kutatási beszámolója!
A kutatást azt a "játékos-sztereotípiát" kívánta leellenőrizni, miszerint a számítógépes és videó-játékoknak káros hatása lenne a hallgatók tanulmányi eredményeire....
"Azt találtuk, hogy a játék valójában társas tevékenység" mondta Steve Jones, a chicagoi University of Illinois kutatója. "úgy tűnik, a hallgatók be tudták illeszteni a játékot a határozottan "mutitask" életvitelükbe!"
A kutatás módszeréről: Az adatfelvétel önkitöltős kérdőívek útján történt 2002 márciusa és júniusa közt 27 amerikai felsőoktatási intézményben.
A felmérés néhány érdekes eredménye
A válaszadók mindegyike használt már videó-, vagy számítógépes játékokat, 65 %-uk eseti, vagy rendszeres felhasználónak vallotta magát.
A hallgatók a játékot a barátokkal való együttlét eszközének tekintette, 20 %-uk szerint a játékok során újabb barátságok is köttettek a meglévők erősödése mellett.
A válaszadók 65 %-a szerint a játékok nem csökkentik a barátokkal, szülőkkel töltött idejüket
A hallagtók beintegrálják a játékot mindennapjaikba: órák közöt, baráti látogatások alkalmával, rövid pihenők erejéig leckeírás vagy munka közben.
A játék beleolvadt a szabadidős tevékenységekbe, s más szórakozási formákkal együtt egy "multitask" rendszert alkot: a hallgatók egyszerre játszanak, hallgatnak zenét, beszélgetnek a helységben lévő társaikkal.
Asszociációk a játékokra:
Kellemes 36 %
Izgalmas 34 %
Kivást jelent 45 %
Frusztráló 12 %
Unalmas 11 %
Stresszes 6 %
A hallgatók 48 % értett egyet azzal a kijelentéssel, hogy a játékok legalább részben visszatartják őket a tanulástól, további 9 % pedig éppen azért játszik, hogy ne tanuljon.
A játékosok bevallott tanulási idejei nem térnek el szignifikánsan más hallgatók átlagos tanulási idejeitől.
A válaszadók 32 %-a játszott már órán!