Ez itt a reklám helye?
2005-03-02 09:19:47
Reklámok már a videojátékokon belül is? Sokakat kiver a hideg veríték ha csak rágondolnak a filmek legizgalmasabb pillanataiban berobbanó reklámblokkra a kereskedelmi televíziókban. Úgy tűnik, hamarosan az MMORPG játékokon belül sem lesz nyugtunk tőlük. Az Anarchy Online című online szerepjátékot fejlesztő svéd Funcom ugyanis bejelentette, hogy exkluzív szerződést kötöttek a reklámokat gyártó, new yorki székhelyű Massive Incorporated-del.
Pénz beszél, a Massive pedig nem bíz semmit a véletlenre: decemberben a Nielsen Interactive Entertainmenttel együtt kutatták a játékokon belüli reklámozás hatékonyságát. Eredményeik meggyőzőek voltak: egyre kevesebben kapcsolódnak ki a tévé előtt ülve, míg számítógépes- és videojátékok felhasználóinak száma folyamatosan nő. Szintén a játékokon belüli reklám mellett szól, az a régóta ismeretes jelenség amelyet "háttértévézésnek" nevezünk. Ez azt jelenti, hogy a nézők egyszerűen bekapcsolva hagyják a televíziót, miközben valami egészen más dologgal foglalkoznak. A játékok esetében azonban a felhasználók le nem veszik a szemüket a monitorról, így sokkal hatékonyabban érhet el hozzájuk a reklám.
A Massive bízik a sikerben, 10 millió dolláros szerződést kötött nyolc nagy játékkiadó céggel (köztük a Ubisofttal, az Atarival, és a Vivendi Universallal), az Anarchy Onlinehoz hasonló közös munkákra. Így jó esélyünk van arra, hogy már a közeljövőben találkozzunk a játékainkba csempészett reklámokkal.
(Forrás: GameSpot)
A Massive bízik a sikerben, 10 millió dolláros szerződést kötött nyolc nagy játékkiadó céggel (köztük a Ubisofttal, az Atarival, és a Vivendi Universallal), az Anarchy Onlinehoz hasonló közös munkákra. Így jó esélyünk van arra, hogy már a közeljövőben találkozzunk a játékainkba csempészett reklámokkal.
(Forrás: GameSpot)