A 2003. év játék-statisztikái

2004-01-29 22:38:47


Az "Entertainment Software Association" ESA legfrissebb jelentésében átfogó képet kaphatunk az amerikai játékpiac jellemzőiről. Ellentétben a zene- és filmipar nehézségeivel, a játékeladások nőttek, és az Egyesült Államok 2003-as játékforgalma átlépte a bűvös 7 milliárd dolláros határt.

















A 2003-ban eladott videójátékok besorolásai
E - Everyone (Mindenkinek) 54 %
T - Teen (Tizenéveseknek) 30,5 %
M - Mature (Felnőtteknek) 11,9 %

 






















A 2003-ban forgalmazott PC-s és konzol játékok
Forgalmazott konzol játékok értéke 5,8 milliárd $
Forgalmazott konzol játékok darabszáma 186,4 millió
Forgalmazott PC-s játékok értéke 1,2 milliárd $
Forgalmazott PC-s játékok darabszáma 52,8 millió

 


































A játéktípusok aránya a konzol-eladásokon belül
Action (Akció) 27,1 %
Sports (Sport) 17,6 %
Racing (Autó-verseny) 15,7 %
RPG (Szerepjáték) 8,7 %
Fighting (Verekedős játék) 6,9 %
Family Entertainment (Családi játék) 4,7 %
Shooter (Lövöldözős játék) 4,6 %

 










































A játéktípusok aránya a konzol-eladásokon belül
Strategy (Stratégiai) 27,1 %
Children entertainment (Gyerekeknek) 14,5 %
Shooter (Lövöldözős játék) 13,5 %
Family Entertainment (Családi játék) 9,5 %
RPG (Szerepjáték) 8,7 %
Sports (Sport) 5,8 %
Racing (Autó-verseny) 4,4 %
Adventure (Kaland) 3,9 %
Simulation (Szimulátor) 3,5 %

A számok meglepőek, de ne feledjük, hogy ez csak az Egyesült Államok piacának statisztikái!