Hatékonyabb életkori jelzések az Államokban
2006-04-04 13:45:22
Kevesebb felnőtteknek szóló játékot adnak el fiatalkorúaknak az Egyesület Államokban - derült ki a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság legújabb felméréséből. 2003-ban a fiatalok a boltok 69 %-ban juthattak hozzá korlátozás nélkül az M jelzésű, vagyis 17 éven felülieknek szóló játékokhoz. Az idei vizsgálat során mindössze az esetek 42 %-ában volt erre lehetőségük.
A marketing szakmában bevett módszernek számít az úgynevezett álcázott próbavásárlás, amikor a kutatók, vagy megbízottjaik rejtett kamerával felszerelkezve indulnak shoppingolni. Jelen vizsgálat során 13-16 éves gyerekek látogattak el negyvenhárom állam összesen 406 üzletébe.
Az eredményeket a játékipar főbb szervezetei, az ESA, és az IEMA is kitörő örömmel fogadta, bizonyítva látván benne az önszabályzási modell sikerét. Az életkori besorolást végző ESRB pedig büszkén tette hozzá, hogy legújabb felmérésük szerint jelöléseik társadalmi ismertsége és támogatottsága történelmi csúcson van: a megkérdezettjeik 94 %-a tartja hasznosnak a piktogramokat, 72 %-uk pedig a vásárlásnál is figyelembe veszi őket!
Az eredményeket a játékipar főbb szervezetei, az ESA, és az IEMA is kitörő örömmel fogadta, bizonyítva látván benne az önszabályzási modell sikerét. Az életkori besorolást végző ESRB pedig büszkén tette hozzá, hogy legújabb felmérésük szerint jelöléseik társadalmi ismertsége és támogatottsága történelmi csúcson van: a megkérdezettjeik 94 %-a tartja hasznosnak a piktogramokat, 72 %-uk pedig a vásárlásnál is figyelembe veszi őket!