Októberi hírek

2003-10-21 09:46:54

A ritka frissítés hátránya, hogy egy idő után igen sok információ gyűlik össze, melyet ilyenkor a kedves felhasználó nyakába zúdítunk:


- Az olasz ludologica projekt keretében ismét társszerzők kerestetnek a videogames d'autore sorozat legújabb számaihoz. A két feldolgozandó téma: "Civilization and its discontents. Virtual history. Real fantasies”, illetve “Free Kick. Understanding Simulated Soccer”. A szerzpk jelentkezését 2004 január 31-ig, illetve február 15-ig várják!


- Jött és - sávszélesség hiányban - bukott a Newgaming projekt, amelyről korábban már hírt adtunk. Az oldalon mindössze a szeptember 12.-e című szimuláció található meg, amely egy nagyon egyszerű, de valóban elgondolkodtató mű. Ne kíméljük a szerzők sávszélességét, megéri.


- Újabb női téma: megjelent Sheri Garner Ray Gender Inclusive Game Design: Expanding the Market című könyve. Sheri a Sony Online Entertainment játék-tervezője, tíz éve foglalkozik játék tervezéssel. A női nem kérdését a videójátékok piacán évek óta, különféle szervezeteknél, konferenciákon képviseli. Új könyvében arról a furcsa helyzetről ír, hogy az online játékok eseti felhasználói között 70 %-ban vannak nők, míg 52 %-uk rendszeres Internet felhasználó, ehhez képest a mai játékok fő célcsoportját mégis a 13-25 éves férfiak alkotják. Az írás legfontosabb témái:

- Hogyan készítsünk szélesebb tömegek által fogyasztható játékokat?

- Melyek a nemi faktorok a játék-tervezésben? Hogyan lehet rájuk hatni?

- Melyek a női és férfi játék-kritériumok - technológiai és tartalmi szempontból?


- Az MIT fenegyerekei újra támadásba lendültek és elindították az Education Arcade projektet melynek célja összehozni a játéktervezőket, kiadókat, egyetemi szakembereket, oktatókat, és törvényhozókat a játékok és az oktatási célú felhasználásval kapcsolatos kutatásokhoz. A projekt első konferenciája jövő májusban lesz Los Angelesben.


- Végül egy érdekesség a "hardcore tudomány világából":

- A pók- és tériszonyt is gyógyítják a számítógépes játékok tudósít a CNN. A Quebeci Egyetem Cyberpszichológusai szerint a Half Life, és az Unreal Tournament sikerrel veheti fel a harcot a különféle fóbiákkal azáltal, hogy egy - ma már elavultnak számító - PC, és egy VR sisak segítségével olyan valóságot szimulálnak a pacienseknek, amelyek által hozzászokhatnaka szédítő magasságokhoz, vagy éppen a pók hálók közelségéhez. Ez a megoldás ma már olcsó, és - a kutatók szerint - rendkívül hatékony!