A videojátékokban rejlő oktatási potenciál felmérése - végre
2005-08-24 04:01:40
A videojátékok fejlesztő hatása régóta közhelyszerű, ámde valós kutatási eredményeket nélkülöző frázis az információs társadalom kutatók körében. Az MIT által szervezett Edutainment konferenciák mindeddig nem hoztak igazi áttörést a témában, azonban a videojáték-ipar erősödésével most már a játékfejlesztők oldaláról is megjelent az igény, hogy végre tiszta vizet öntsenek a pohárba.
A multinacionális játékfejlesztő és kiadó Electronic Arts és a Futurelab nevű oktatási szervezet négy brit gimnázium bevonásával kezdett egy kísérletbe, melynek során a kereskedelmi forgalomba hozott videojátékokban rejlő oktatási potenciált mérik fel. Fontos kiemelni, hogy ezúttal nem az oktató céllal fejlesztett, és emiatt gyakran torzzá, használhatatlanná váló edutainment tartalmakról van szó, hanem a boltokban kapható, mainstream játékokról.
A kísérletben résztvevő tanároktól azt várják, hogy olyan órákat tartsanak, amelyek aktívan támaszkodnak a videojátékok által közvetített tartalmakra. A vizsgálat első eredményeit a tervek szerint egy év múlva olvashatja az érdeklődő szakmai közösség.