Hollywoodizálódó játékgyártás

2005-05-19 12:46:18

A videojáték-gyártás hollywoodizálódásától rettegnek a szakmai öregjei - olvashattuk CNet hasábjain. Az új generációs konzolok megjelenésével ugyanis egyre nehezebb lesz versenyképes játékokat gyártani. Warren Spector - a Looking Glass, majd az Ion Storm Studiok egykori vezetője - úgy vélte, hogy az egyre erősödő hardver-versenyben megnőtt az igény a látványos játékok iránt. Ennek megfelelően a fejlesztők közt lesznek olyanok, akiket 20, vagy akár 40 millió dollárral is támogatnak majd különféle érdekkörök, ám a legtöbben labdába se rúghatnak majd megfelelő mecénás nélkül.

A játékgyártás költségeivel kapcsolatban egyébként egy ciklikusan ismétlődő folyamat figyelhető meg, amely során a fejlesztési költségek másfél szeresükre nőnek. Jelenleg egy játék legyártása 3 és 10 millió dollár közé tehető, míg az újgenerációs konzolok megjelenésével valószínűleg 5-15 millió dollárra nő majd.


A Games Industry hírei szerint egyébként a francia-kanadai Ubisoft vezetősége komolyan fontolóra vette az egyik jelentős hollywoodi filmstúdió felvásárlási ajánlatát. A Ubisoft reakciója mindenesetre komoly fordulatokat hozhat a cég hagyományosan kiváló kapcsolatában Quebec-kel, ahol a Ubisoft korábban jelentős szerepet vállat a munkaerőpiacon épp úgy, mint a felsőoktatásban.